Bericht Promoten vs. Advertentie

Wanneer kies je voor ‘Bericht promoten’ en wanneer kies je voor ‘Advertentie’?

 

Het promoten van een Facebook-bericht is eenvoudig en vaak erg verleidelijk, omdat het enorm snel ingesteld is.

De enige handelingen die je doet is op de knop ‘Bericht promoten’ drukken, enkele opties instellen en klaar is kees!

Ook zie je regelmatig hulp van Facebook voorbijflitsen. Het bekende vlammetje (nee, niet Tinder) dat onder een foto staat met het opschrift ‘Zorg voor meer vind-ik-leuks’ etc.
Dat betekent dat het bericht organisch goed scoort ten opzichte andere posts én nog potentieel heeft (tegen een klein budget) om het bereik te vergroten.

Wanneer zet je een Facebook-advertentiecampagne in?
Het maken van een volledige advertentiecampagne is net wat meer ‘Advanced’ dan een bericht promoten. In de ‘making of’ steekt iets meer tijd & alles is meetbaar op elk niveau (campagne-en advertentieset).
Deze advertentie maak je in Business Manager.
Een doel is key bij een advertentiecampagne, dit gaat dus ook veel verder dan een bericht promoten.
Denk aan: ‘Merkbekendheid, verkeer, appinstallaties, conversie,…’

Noteer het doel op basis van jouw ideale klant, target hier diep op zodat je kwalitatief engagement krijgt.
Ben je nieuwsgierig naar het inzetten van promoties-advertenties?
Contacteer Sven.

Write a comment