fbpx

Blog

sven

Hoe creëer je herkenbaarheid binnen jouw hele team?

Deze blog kunnen we opsplitsen in 2 categorieën. Enerzijds visuele herkenbaarheid, anderzijds de etiquette van het bedrijf. Visuele herkenbaarheid  – zorgen dat je herkend wordt. Hierbij zijn de volgende 5 puntjes belangrijk. 1.  Dress to impress Komen jouw medewerkers vaak in contact met klanten? Dan is een verzorgd voorkomen zeer belangrijk. Het logo of de naam van het bedrijf op de kleding, zorgt voor herkenbaarheid. Alle bedrijfskledij in dezelfde kleur, zorgt voor uniformiteit. Voor iedere functie binnen het bedrijf kan een verschillend kledingstuk nodig zijn. Eenzelfde ontwerp als bedrukking geeft de eenheid van jouw bedrijf weer. Een ontwerp nodig mail naar (linkje naar socialmediakrak) 2. Het zit in de details Kleine details tillen het karakter van jouw bedrijf onmiddellijk naar een hoger niveau. Zorg dat ook de kleine dingen kloppen met de stijl die je hanteert. Denk aan: Mondmaskers (niet meer weg te denken tegenwoordig) met het logo. Pennen met de naam van het bedrijf Een badge met een leuk design Gepersonaliseerde offertemappen Een unieke gadget om mee te geven aan de klant Winkelzakken die in het oog springen 3. Visitekaartje Zorg voor een goed concept. Iedere medewerker krijgt hetzelfde visitekaartje met zijn/haar functie en gegevens op. Kies voor een

Lees meer
sven

Tekst (on)nodig op social media?

Wereldwijd worden er dagelijks miljoenen beelden via Social Media gedeeld. Gaat jouw bericht op in de massa of bereikt het jouw doelgroep? Jouw post voorzien van een goede copy om de juiste personen te bereiken, dat is nodig! In deze blog deel ik graag mijn kennis en ervaringen over het gebruik van korte teksten en hashtags. De voordelen worden snel duidelijk wanneer je de nodige aandacht hieraan besteedt. Per platform varieert de belangrijkheid van tekst. Al zien we wel een rode draad in het nut van teksten over heel het social media-landschap. Tip 1. Trigger De eerste regel zorgt ervoor dat jouw volledige tekst gelezen wordt of net niet. Kies dus voor één of meerdere sterke woorden. Een krachtige zin als blikvanger mét eventueel een passende emoji. Laat hierna een opening als je nog een miniblog wil creëren. Tip 2. Miniblog Deel je een aanbieding, een weetje, productinformatie of bedrijfsinformatie? Dat kan in de tekst bij de foto. Zorg ervoor dat je to-the-point komt. Maak het interessant en deel content  waar jouw volgers iets aan hebben. Bespreek één thema per post anders wordt het verwarrend en verlies je de aandacht. Tip 3. Hashtags Kies hashtags waar jouw  specifieke doelgroep mee

Lees meer
sven

What’s in it for you?

Regelmatig krijg ik de vraag ‘Wat doe jij allemaal in je job?’ Wel hier komt het antwoord… Om het makkelijk te maken ga ik het onderverdelen per categorie. Zo kan je onmiddellijk verder scrollen naar de categorie waarin ik jou kan helpen. 1) Social media beheer Door een volledige analyse vind ik de noden van het bedrijf en werk ik maandelijks een volledig contentplan uit. Wil je enkel social advertising? Ik ontzorg je volledig. Zo kan jij je 100% focussen op hetgeen jij het liefst doet. 2) Copywriting Volledige teksten worden uitgewerkt en in een concept gegoten. Een catchy zinnetje bij een post tot een volledige blog of nieuwsbrief. Dit in een schrijfstijl die bij jouw imago past. Benieuwd naar SEO copywriting? Met scherpe teksten brengen we jouw website naar een hoger niveau. 3) Grafisch ontwerp Branding – om jouw merk een eigen identiteit te geven. Ik start met het ontwerpen van een logo dat op jouw lijf geschreven staat. Niet letterlijk op jouw lijf maar wel op enveloppen, flyers, visitekaartjes, jouw website, presentatiemapjes, werkkledij… Met veel brainstormen, overleggen en gepassioneerd werken creëer ik een uniek concept. 4) Websites Elke lead, elke klant moet jouw website makkelijk kunnen vinden. Zowel

Lees meer
sven

Een huisstijl voor ultieme herkenbaarheid.

Weinigen doen het goed – Het zorgt nochtans voor herkenbaarheid, de juiste weergave van jouw bedrijf en de gewenste uitstraling. Het is o-zo-belangrijk, de juiste huisstijl! Huisstijl – de visuele identiteit van jouw organisatie. Uitstraling Voor je kan beginnen met de huisstijl te (laten) ontwikkelen, moeten we eerst weten wat jouw organisatie wil uistralen. De huisstijl is het volledige plaatje van jou en het bedrijf. Kies dus juist en blijf steeds trouw aan de gekozen huisstijl. Dit heeft als voordeel dat het herkenbaar is en kan groeien tot een geheel. Logo – logisch Weet jij welke impressie je wil creëren? Dan kunnen we aan het echte werk beginnen. Het ontwikkelen van een logo is hierin een grote factor. Dit logo wordt nog vaak gebruikt om je herkenbaar te maken naar de klant en potentiële klant toe. Het geeft een professionele look als deze verschijnt op briefpapier, enveloppen, facturen, presentatiemapjes, zakken… Beken kleur Deze blog is niet bedoelt om jullie de kneepjes van het vak te leren. Maar kleuren kunnen wel bepaalde effecten hebben. Zo valt kleur meer op dan zwart/wit. Een specifieke kleur aanhouden, zorgt voor herkenning. Kleur kan een vrouwelijke uitstraling weergeven of net een stoere mannelijke touch geven. Kleuren

Lees meer
sven

Hoe leidt een copy tot conversie?

In deze blog geef ik je graag uitleg waarom het belangrijk is een goede, correcte en duidelijke copy te schrijven. En een aantal tips waarmee jij onmiddellijk aan de slag kan! In één van mijn voorafgaande artikels ‘Van websitebezoekers naar klanten’ besprak ik eerder al de triple C. Waarvoor één C staat voor Catchy tekst. Mensen onthouden 80% van wat ze zien, 20% van wat ze lezen en 10% van wat ze horen.Gebruik daarom een Catchy tekst in combinatie met een Crazy Visual om jouw bezoeker te betrekken met jouw boodschap. Verplaats jezelf in de schoenen van jouw bezoeker en denk waar je hen mee kunt helpen. From the start – Het spreekt voor zich dat je een onderwerp kiest dat jou ligt, past bij je doelgroep én waar jij genoeg over weet. Enkel zo kan je jouw lezers  inspireren, bijleren of entertainen. Sta 100% achter hetgeen je deelt en doe nog extra research over de gekozen materie. To the point– De inleiding moet aantonen waar de rest over zal gaan. Dit kan een directe zin zijn over de kern van de zaak, een vraag die de lezers bezighoudt of een doordachte aandachtstrekker. Wat je ook kiest, laat het bij

Lees meer