fbpx

Achterover leunen tijdens Corona?

Het zijn vreemde tijden. Dat zie je op elk kanaal.

Tijd om achterover te leunen als bedrijf. Want alles gaat over corona, toch?

Ik dacht het niet.

Recht jouw rug, borst vooruit & boost jouw bedrijf.

Maar hoe doe je dat nu?

In een crisissituatie, zoals de coronacrisis, is het belangrijk om duidelijk en transparant te communiceren. Men is op zoek naar eerlijke, oprechte berichten. Denk dus meer dan twee keer na voordat je een boodschap de wereld instuurt. Oprechtheid, duidelijkheid & transparantie zijn de keyfactoren. Dit in een sausje van een positieve tone of voice.

Meer nog,
door de coronacrisis kun jij je onderscheiden.

Vele ondernemers zijn bang en stoppen met hun dagdagelijkse activiteiten – dus ook
marketing.

Dat is het érgste wat jij kunt doen. Tenzij je wilt dat je in de vergeetput geduwd wordt.

Juiste – strategische marketing zorgt ervoor dat jouw bedrijf tijdens & na corona een positieve
vibe krijgt. Door deze positieve vibe creëer je betrokkenheid. Dat is toch wat je écht wilt, niet?

& er is zelfs meer. Mensen hebben nu meer tijd dan ooit om jouw content te bekijken.
Ze willen zich nuttig voelen, iets doen, iets bijleren en vooral uitkijken naar een betere toekomst.
Voldoe je hieraan? Een dikke pluim van jouw volgers.

Sven, concreet. Hoe doen we dit?

Wel hieronder vind je een duidelijk stappenplan – en een button om mij te sturen.

Stappenplan:

  1. Analyseer de situatie.
  2. Bekijk de gevolgen voor jouw bedrijf via gerenommeerde websites.
  3. Maak een communicatieplan op met jouw Marketeer.
  4. Bekijk welke advertenties/promoties/… actief zijn & zorg voor alternatieven.
  5. Licht jouw ambassadeurs in. Zij zijn het hart van jouw bedrijf. Zo kunnen zij haarfijn uitleggen aan klanten/leveranciers wat de interne maatregelingen zijn.
  6. Zet in al op jouw kanalen. Website – Facebook – Instagram – Linkedin – Direct Mail – …

Tips:

  • Communiceer proactief. Bij elke verandering houd je eerst de ambassadeurs op de hoogte. Hierna op elk ander kanaal.
  • Think out-of-the-box maar ga niet over de grens. Je wilt jouw waardigheid natuurlijk wél behouden.
  • Communiceer positief én realistisch. Mensen zijn op zoek naar een betere toekomst, maar moeten de ernst van de crisis wel onder ogen durven komen.
  • Krijg je veel klachten/vragen? Maak een Q&A.

Wat kan jouw bedrijf anders doen dan anderen?

Dat bekijken we samen.

Write a comment