fbpx

Een huisstijl voor ultieme herkenbaarheid.

Weinigen doen het goed – Het zorgt nochtans voor herkenbaarheid, de juiste weergave van jouw bedrijf en de gewenste uitstraling.
Het is o-zo-belangrijk, de juiste huisstijl!

Huisstijl – de visuele identiteit van jouw organisatie.

Uitstraling

Voor je kan beginnen met de huisstijl te (laten) ontwikkelen, moeten we eerst weten wat jouw organisatie wil uistralen. De huisstijl is het volledige plaatje van jou en het bedrijf. Kies dus juist en blijf steeds trouw aan de gekozen huisstijl. Dit heeft als voordeel dat het herkenbaar is en kan groeien tot een geheel.

Logo – logisch

Weet jij welke impressie je wil creëren? Dan kunnen we aan het echte werk beginnen. Het ontwikkelen van een logo is hierin een grote factor. Dit logo wordt nog vaak gebruikt om je herkenbaar te maken naar de klant en potentiële klant toe. Het geeft een professionele look als deze verschijnt op briefpapier, enveloppen, facturen, presentatiemapjes, zakken…

Beken kleur

Deze blog is niet bedoelt om jullie de kneepjes van het vak te leren. Maar kleuren kunnen wel bepaalde effecten hebben.

  • Zo valt kleur meer op dan zwart/wit.
  • Een specifieke kleur aanhouden, zorgt voor herkenning.
  • Kleur kan een vrouwelijke uitstraling weergeven of net een stoere mannelijke touch geven.
  • Kleuren werken op ons gemoed. Zo wekt bijvoorbeeld een blauwe tint een veilig en betrouwbaar gevoel op. Rood geeft een krachtig, energiek gevoel.

Welke kleuren jij ook kiest, zorg dat hier een strategie achter zit.
Dit bepaald de look-en-feel van jouw bedrijf.

Trek een lijn

Zowel online als offline moet je dezelfde stijl aanhouden. Je feed op Instagram, posts op Facebook, berichten op Linkedin, jouw website,… Maar ook flyers, visitekaartjes, enveloppen, facturen… zorg dat je een figuurlijke rode draad hebt die doorheen al jouw communicatie loopt.

Herkenbaarheid ten top

Doen zoals iedereen is gemakkelijk, copy- paste! Maar dat is alles behalve wat we willen bereiken. Jouw bedrijf moet uniek zijn en zich onderscheiden van de concurrent. De juiste huisstijl zorgt voor eigenheid en is ontzettend belangrijk om op te vallen tussen de anderen. Als je telkens dezelfde stijl hanteert, evolueert dit tot herkenbaarheid.

Vernieuwing

Neem jouw bedrijf eens onder de loep. Als jouw huisstijl niet meer up-to-date is, twijfel dan niet om deze aan te passen. Een verouderd logo, een niet aantrekkelijke website of verschillende social media kanalen die niet met elkaar matchen kunnen door structurele aanpassingen geoptimaliseerd worden.

Write a comment