fbpx

Van websitebezoekers naar klanten


PFFFFF… Vervelend hé. Mensen zitten thuis, vervelen zich & online leads converteren niet.

Inderdaad, héél frusterend.

In deze blog kom je meer te weten over het digitale pad van jouw potentiële klant.

Tip 1: Dé eerste indruk

10 seconden, meer heeft een bezoeker niet nodig om te weten als de website écht iets voor haar/hem is.

Daarom is de homepage dé belangrijkste pagina van jouw website. Als deze niet optimaal is, dan ben je jouw lead al kwijt. Voordat je het goed en wel beseft.

Denk daarom aan de TRIPLE C.

Crazy visual – Catchy tekst & een Call-to-action knop om U tegen te zeggen.

Crazy Visual

90% van de informatie die onze hersenen oppikken is visueel, straf hé?
Niet enkel omgevingsinformatie, maar ook informatie die we binnen krijgen van o.a. Social Media, websites, nieuwsbrieven,… 

Op de koop toe verwerken we visuele content 60.000 keer sneller dan tekstuele content.

Catchy Tekst

Mensen onthouden 80% van wat ze zien, 20% van wat ze lezen en 10% van wat ze horen.
Gebruik daarom een Catchy tekst in combinatie met een Crazy Visual om jouw bezoeker te betrekken met jouw boodschap. Verplaats jezelf in de schoenen van jouw bezoeker en denk waar je hen mee kunt helpen.

Call-To-Action button

YES! Ik, als online bezoeker, ben helemaal mee met het verhaal van jouw website. Ik ben ongeduldig, té lui om te zoeken & mijn tabbladen staan open om steeds te vergelijken. Daarom is het belangrijk om nét onder de tekst een passende Call-to-action knop te voorzien.

Wil je weten hoe je een passende Call-to-action button ontwerpt? Klik hier

De tweede tip er één met een romantische rand: KISS.

Oftewel, Keep It Short and Simple.

Zorg ervoor dat de potentiële klant getriggerd wordt door de beknopte informatie die zij/hij voorgeschoteld krijgt. Wist-je-dat een online bezoeker de tekst scant? Nét daarom is het belangrijk om enkel de meest belangrijke informatie te delen. Is de tekst toch langer? Werk met alinea’s én gebruik contrast (vetgedrukt of kleur).

Tip 3: Gebruik klantenreviews

In neuromarketing zelfs Social Pressure genoemd. Wanneer jouw online bezoeker een klantenreview ziet is zij/hij sneller geneigd om jou te vertrouwen. Vertrouwen is dan ook de basis van elke goede relatie.

Tip 4: Duidelijke & makkelijke navigatie

Alles wordt mooier en beter. Alles moet uitstekend presteren, zeker met de grote concurrentiestrijd op het wereldwijde web. Maak het voor jouw bezoeker makkelijk en zorg dat alle informatie snel voorhanden is. Enkele onontbeerlijke aspecten van een webshop:

  • Mogelijkheid tot aanmaken van een account
    (zodat je precies weet wat de voorkeuren van de klant zijn)
  • Sorteren op basis van enkele kenmerken zoals prijs
  • Filters op basis van kenmerken zoals kleur, soort, maat/afmeting, leeftijd, taal,…
  • De triple C
  • De ‘favorieten’ button om later te bestellen
  • Duidelijke afspraken (faq, transport, retourneren,…) 
  • Makkelijk te betalen via verschillende betalingsmethodes (molliepaypalpayconiq,…)

Tip 5: Zorg voor een goede snelheid

Zelfs de grootste sporter is lui in de online wereld. Duurt het lang voordat een website geladen is? Dan ben je jouw bezoeker kwijt. Om je een idee te geven: Lang is 3 seconden.

Benieuwd welke tips jouw website kan gebruiken? Je krijgt snel enkele hapklare tips.

Tip 6: Converteren is geen wetenschap

Eén gouden zin: ‘In 3 klikken moet de klant bij haar/zijn doel zijn.’ (Contactformulier, product,…)

Tip 7: Meten is weten

Om zeker te weten dat alles goed werkt is het belangrijk om het gedrag van de bezoekers te analyseren. Via welke kanalen komen ze binnen, welke zoektermen gebruiken ze, hoe lang blijven ze op de pagina’s,… Blijf kritisch en maak aanpassingen waar nodig. Doe dit op regelmatige basis.

Tip 8: Technisch vernuft

Watch out. Afbeeldingen wat invliegen, tekst wat wazig wordt,… je kunt het zo gek niet bedenken. Als het geen meerwaarde heeft – niet doen! Dit leidt de klant af van het uiteindelijk doel.

Tip 9: SEO

SEO – Search Engine Optimization, zorgt ervoor dat je op een organische manier naar boven klimt op de Google-ladder. Want jij wilt toch écht bovenaan staan?

Tip 10: Thank you a lot!

Naservice is minstens zo belangrijk als het volledige traject van de geconverteerde lead. De lead is betrokken bij jou – laat diegene niet in de steek. Bedenk een passend bedankje, houd haar/hem op de hoogte van het pakket & benader hen via Social Media.

Wil je nog meer weten over de mogelijkheden van een webshop?

Stuur me een mail – zo ontvang je een exclusieve whitepaper

Write a comment